Turisme

Internasjonal heder til Bring Dialog

Bring Dialog har vunnet s?lv i den prestisjefylte konkurransen DMAs International Echo Awards. Utdelingen skjedde i San Diego i USA natt til onsdag norsk tid.
Med over tusen innsendte bidrag fra hele verden er DMAs International Echo Awards verdens st?rste og mest prestisjefylte pris innen CRM og dialogmarkedsf?ring. Den utdeles ?rlig i USA til reklamekampanjer som har skapt ekstraordin?re resultater.
Som ? vinne VM
– Dette er helt utrolig! ? vinne en Echo er som ? f? en VM-medalje, sier Line Nordby, key account og ansvarlig for kampanjen i Bring Dialog.
Et internasjonalt panel av dommere lot seg sjarmere av budskapet om ? glede noensom gruer seg til jul ved ? gi en middag eller kaffekopp til folk i rus- oggatemilj?ene i Norge. Mest av alt var de imponert over kampanjeresultatene .
M?lbar effekt
? Echo er ikke prim?rt en konkurranse omkreativitet og fine ord, men om m?lbar effekt av reklamen, sier Arild Horsberg, administrerende direkt?r i Bring Dialog.
– Effektivdialogmarkedsf?ring skaper respons og resultater. I Kirkens Bymisjons tilfelle har den prisbel?nte innsamlingskampanjen ?kt inntektene med 480 prosent sidenlanseringen i 2011. Det er vanskelig ? sl?, legger han til.
Med en Echo p? peishylla er ?Gled en som gruer seg til jul? blitt Norges mestvinnende reklamekampanje de siste ?rene. Den har tidligere i 2014 vunnet en rekke priser, deriblant b?de gull i kategori Vekst og hedersprisen Grand Prixfor ?rets kampanje hos Annons?rforeningen ANFO.
David mot Goliat
– Vi f?ler oss litt som David mot Goliat, sier markedssjef Hans Jacob Torkildsen i Kirkens Bymisjon.
? Med ANFO-prisene vant vi over merkevaregigantene, selv om vi bare har en br?kdel av deres markedsbudsjett. Med Echo Awards har en liten kampanje fra Norge sl?tt noen av
verden st?rste organisasjoner. Dette er moro, men det viktigste for oss er at vi n? kan servere enda flere middager og glede folksom gruer seg til jul. Det er mange som sliter der ute, vi er sv?rt takknemlige for at s? mange st?tter oss, sier han.

Om Bring Dialog Norge AS
Bring Dialog er Norges st?rste fagmilj? innen kundedialog, CRM og 1-1 kommunikasjon. Bring Dialog er et datterselskap av Posten.
Om Kirkens Bymisjon
Kirkens Bymisjon driver arbeid i 19 norske byer. Organisasjonen driver sosialt arbeid blant annet innen rusomsorg, eldreomsorg, barnevern, psykisk helsevern og blant prostituerte, og er spesielt kjent for sine lavterskeltilbud til rusmisbrukere og hjeml?se. Kirkens Bymisjon driver ca
70 store og sm? institusjoner og virksomheter over hele landet.
Om innsamlingskampanjen ?Gled en som gruer seg til jul?
De siste tre ?rene har Kirkens Bymisjons julekampanje ?Gled en som gruer seg til jul? v?rt en av de mest omtalte og innbringende reklamekampanjene i Norge. Kampanjen samler inn penger til
Bymisjonens arbeid blant mennesker i rus- og gatemilj?ene ved ? oppfordre folk til ? gi middager og
kaffekopper.
Team fra Bring Dialog:
AD/Design: Sverre Arnt Simonsen
KAM/R?dgiver: Line Nordby
Digital produksjon: Pablo Reyes / Marius Olai Hansen
Prosjektleder : Karl Henning Mikkelsen

Team fra Kirkens Bymisjon:
Markedssjef : Hans Jacob Torkildsen
Kampanjeleder: Michael Hansen
N?ringslivsansvarlig: Ragnhild ?stmo
Prosjektleder: Henning H?iner
Fotograf: Torstein Ihle

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige l?sninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk i Norden. Konsernet m?ter markedet med to merkevarer, Posten og Bring. Posten betjener privatkunder i det norske markedet og har ansvaret for daglig postdistribusjon og det landsdekkende salgsnettet med over 1400 salgssteder i Norge. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden og best?r av forretningsomr?der med ulik spisskompetanse. 0000

Similar Posts