Det blir ikke bart s?nn helt uten Wider?e

November, ogs? kalt movember, har de senere ?rene v?rt ensbetydende med menn og bart. Menn i hele verden starter m?neden nybarbert for s? ? la barten gro. Dette for ? spre bevissthet om menns helse. I ?r har Wider?e valgt ? vise sitt engasjement, samt bidra til ? spre oppmerksomheten, ved ? ikle fire fly bart.
? Vi i Movember og Kreftforeningen er stolte av dette samarbeidet med Wider?e. Ved ? sette barter p? flyene vil enda flere bli kjent med kampanjen, og dermed ogs? ?ke fokuset p? menns helse. At Wider?e ogs? tenker dette som et ledd inn i eget HMS arbeid, syns vi er helt topp! Vi gleder oss til ? f?lge MoBro Ulstein og de andre flyene p? deres h?rete reise gjennom hele Movember. Det blir nemlig ikke noen bart, s?nn helt uten Wider?e, sier presser?dgiver i Kreftforeningen Arild Domaas.
-Wider?e flyr til hele Norge hele tiden, og vi kan p? denne m?ten bidra til ? sette fokus p? menns helse i hele landet. Vi frakter opp mot 3 millioner passasjerer i ?ret, hvorav den st?rste andelen er menn, samtidig som vi er en bedrift med mange mannlige ansatte. Dette er en viktig sak og en glede ? f? st?tte, sier Kommunikasjonsdirekt?r i Wider?e, Richard Kongsteien, som selv lover ? gro bart i november.
I samarbeid med Kreftforeningen oppfordrer den globale stiftelsen Movember menn til ? ?rlig anlegge bart i hele november. Dette for ? sette fokus p? menns helse og samle inn penger til forskning og st?tteprogrammer innen prostatakreft og testikkelkreft. M?let med arbeidet er:
Redusert d?delighet av prostatakreft og testikkelkreft
Menn som lever med prostatakreft eller testikkelkreft har det fysisk og mentalt bra
Menn forst?r helserisikoene sine og tar grep for ? v?re friske
I 2013 registrerte 21 773 bartegroende nordmenn seg p? Movember.com, og samlet inn 7,6 millioner kroner til kreftforskning. I forrige uke ble nesten 6 millioner fra fjor?rets kampanje delt ut til to norske forskningsprosjekter p? senskader etter prostatakreft.
-Det er godt med luft i barten. Wider?e tar dette til nye h?yder. Vi h?per ogs? at passasjerer og andre registrerer seg p? Movember.com, slik at vi sammen kan kjempe mot kreften b?de i lufta og p? landjorda, sier Endre Johansen, kampanjekoordinator for Movember i Norge.
Wider?e har festet bart p? fire av sine fly. To Dash8-100, ett Dash 8-300 og ett Dash 8-Q400. Flyene vil operere p? hele Wider?es rutenett á 44 nasjonale- og fire internasjonale destinasjoner.
P? Instagram kan en laste opp bilder og tagge @flywideroe og #movemberfly for ? v?re med i trekningen av en weekendtur for to til bartebyen Trondheim inklusive overnatting p? Britannia Hotel.

P? Wider?s Instagram @flywideroe kan en laste opp bilder og tagge #movemberfly for ? v?re med i trekningen av en weekendtur for to til bartebyen Trondheim inklusive overnatting p? Britannia Hotel.

I tillegg til ? bidra til ?kt oppmerksomhet vil Wider?e i november implementere en l?sning der kunder kan donere penger til movember.com. Ved billettbestilling p? wideroe.no vil en kunne gi 50 kroner til dette form?let. Etter m?nedsslutt gj?r vi en avregning p? hva som er donert og gir dette til Movember Foundation i Norge.
For ytterligere informasjon og hvordan registrere/vise st?tte til en Mo Bro eller Mo Sista bes?k movember.com

Wider?e er Nordens st?rste regionale flyselskap, med 1500 medarbeidere og en ?rlig omsetning p? 3,5 milliarder kroner. Selskapet frakter over 2,8 millioner passasjerer i ?ret og trafikkerer 48 flyplasser i inn- og utland, sommerruter inkludert.
Wider?e har mer enn 450 avganger daglig, og flyr til dobbelt s? mange flyplasser i Norge enn noe annet flyselskap. De kommersielle rutene utgj?r i dag 60 prosent, mens anbudsrutene p? kortbanenettet utgj?r 40 prosent av Wider?es virksomhet.
1100

Authors

Related posts

Top