Lars Gullichsen p? Statoil Nykirke er ?rets stasjonsdriver

I konkurranse med ledere p? mer enn 300 statoilstasjoner i hele Norge er Lars Gullichsen k?ret til ?rets stasjonsdriver for 2013. Fagjuryen som k?rer ?rets stasjonsdriver legger vekt p? Statoil Nykirkes gode utvikling av stasjonen, ?konomiske resultater, HMS-resultater og stasjonsdriverens relasjon til b?de kunder og medarbeidere.

– Utviklingen p? Statoil Nykirke er imponerende, Lars og hans team har l?ftet den til ? bli landets tredje st?rste p? butikkomsetning, han er en erfaren og offensiv stasjonsdriver som setter standard for hele bransjen, kommenterer Thomas St?kken, sjef for Statoil Fuel & Retail i Norge.
Statoil Nykirke ligger ved E18 i Vestfold. Stasjonen har 23 medarbeidere og inng?r i Statoilkjeden gjennom franchisesamarbeid. Lars Gullichsen har v?rt franchisetaker siden januar 2006 da stasjonen ?pnet.
Vekst og utvikling
Stasjonen passerte en halv million kundebes?k n?dde en omsetning p? 24,5 millioner i 2013 etter en kundevekst p? ti prosent. Statoil Nykirke har fin vekst ogs? i 2014, for eksempel har stasjonen benyttet den fine sommeren til ? satse p? softis, og har f?tt en omsetnings?kning p? 33 prosent m?lt mot fjor?ret. Stasjonen satser ogs? sterkt p? varm mat og er n? landets nest st?rste stasjon p? denne varegruppen. M?let er innen fem ?r ? bli landets st?rste.
De siste ?rene har stasjonen gjennomg?tt flere ombygginger, og har blant annet f?tt oppgradert hele butikken, f?tt nytt truck-anlegg med b?de Ad Blue og avgiftsfri diesel, og n? senest i oktober f?tt et helt nytt kaffekonsept med meget h?y kapasitet med nye ferskbryggende kaffemaskiner av meget h?y standard og Statoils lengste kaffevegg.
Kvalitet og trivsel
Juryen som k?rer ?rets stasjonsdriver legger st?rst vekt p? ?konomiske resultater og vekst i kundetrafikk, men talentutvikling, arbeidsmilj?unders?kelser, HMS-resultat, renhold og ryddighet og gjennomf?ring av kampanjer er ogs? viktige kriterier.
– Stasjonen f?r mye trafikk fordi den har en god beliggenhet ved E18, men i tillegg trekkes b?de kunder og medarbeidere til stasjonen fordi den er kjent for hyggelig arbeidsmilj? og gode kundeopplevelser. Det er en ren og ryddig stasjon, det kommer lite kundeklager og stasjonen har hatt f? hendelser knyttet til helse, milj? og sikkerhet poengterer St?kken.
Skryt fra konsernledelsen
21. oktober fikk Statoil Nykirke bes?k av sjefen for selskapet som eier statoilstasjonene i Europa, Brian Hannasch, Chief Executive Officer and President of Alimentation Couche-Tard. Sjefen for mer enn 12 000 bensinstasjoner p? tre kontinenter likte det han s?.
– Det er en vanskelig pris ? vinne, det er stor konkurranse om ? bli ?rets stasjonsdriver. Jeg er ikke overrasket over at det ble ham n?r jeg ser butikken og medarbeiderne hans. Det er veldig trivelig ? v?re her, sa Brian Hannasch.

For ytterligere informasjon, kontakt:
P?l Heldaas, kommunikasjonsdirekt?r, Statoil Fuel & Retail Norge, mobil 97 07 97 63, [email protected]
Lars Gullichsen, daglig leder Statoil Nykirke, mobil 91 66 44 11, [email protected]

038700

Authors

Related posts

Top