Reiser

Iveco satser stort p? TranspottMessa 2014

V?yenenga, september 2014
TransportMessa blir Norges-premiere for nye Iveco Daily. Men det er ikke bare fremtidens lette nyttekj?ret?y som vises p? Gardermoen 4. til 6. september. Iveco viser hele sitt komplette modellprogram. Man kan finne alle typer nyttekj?ret?y, fra Iveco Daily i det lette segmentet via Iveco Eurocargo (medium) til de tunge kj?ret?yene Iveco Stralis og Iceco Trakker, samtlige selvsagt med Euro 6-motorer.
P? Ivecos stand blir nye Iveco Daily den sterkeste stjernen, den tredje generasjonen av det lette nyttekj?ret?yet som etter den offisielle presentasjonen i begynnelsen av juni n? f?r premiere for et bredere publikum. Dette er et fullstendig fornyet modellprogram som ligger helt i tet i kategorien n?r det gjelder lastevolum og lastekapasitet, med komfort og kj?regenskaper som en personbil, samt et enda lavere drivstofforbruk. Selv om 80% av komponentene har f?tt ny utf?relse har nye Daily beholdt sin klassiske chassisramme, som er kj?ret?yets DNA og som sikrer styrke, fleksibilitet og holdbarhet, og dessuten er det er lett ? levere p?bygg til bilene.
Den tredje generasjonen Iveco Daily er bedre enn noensinne, takket v?re en perfekt blanding av tradisjon og innovasjon:
? Ny design og nytt interi?r
? Kj?rekomfort i toppklasse
? St?rste kassevolum ? opp til 19,6 m?
? H?yere nyttelast og beste svingradius i klassen
? Lavere drivstofforbruk – inntil 5%
? Lavere lasteh?yde og forbedret innstigningsj?yde
Iveco kommer til ? sette fokus p? tekniske nyheter som F1C-motoren, en ny 3,0-liters Euro 6-motor.
For ? utnytte kj?ret?yets potensial best mulig har Iveco utviklet et nytt forhjulsoppheng som bidrar til ? ?ke komforten og forbedre kj?reegenskapene og som er standard p? b?de kassevogner og chassis. Det nye forhjulsopphenget QUAD LEAF er basert p? doble A-armer med tverrg?ende bladfj?r som har sv?rt gode egenskaper n?r det gjelder kompakt konstruksjon og lav vekt.
Den rene l?sningen med ?Hi-SCR only? er et kjennetegn i hele Iveco-programmet, fra 8 tonn og oppover, og er unik ogs? for de tunge bilene og offroad-kj?ret?y.
For Euro 6-bilene kommer Iveco til ? vise sitt avanserte HI-SCR-system for katalytisk reduksjon (High Efficiency SCR), som FPT Industrial har patent p?. Denne l?sningen gj?r det mulig ? oppn? optimal forbrenning i motoren, takket v?re inntak av ren luft utenfra og vil v?re p? Euro 6-motorene i Stralis. Det teknisk nyskapende HI-SCR-systemet, som som er beskyttet av flere forskjellige patenter, er en unik l?sning som ikke krever noe EGR-system eller regenerering av DPF-filtret. Dessuten bidrar det til ? senke de totale driftskostnadene. Sammen med optimert aerodynamikk bidrar HI-SCR til ? senke drivstofforbruket med ytterligere 2,33 % sammenlignet med den tidligere Euro 5-versjonen, i henhold til tester utf?rt av det tyske sertifieringsorganet TÜV.
P? utstillingen viser Iveco flere nye Iveco Daily, og i det mellomtunge og tunge segmentet kan man i tillegg se:
Nye Eurocargo Euro 6 – ML160E28/P modell 16 tonn, langt f?rerhus med h?yt tak, 6-sylindret 6-liters motor p? 280 hk, med 6-trinns automatisert girkasse ?Eurotronic? og luftfj?ring p? bakakselen.
Eurocargo i Euro 6-utf?relse kjennetegnes blant annet av at den har ESP som standard, fra 12 tonn og oppover. Annet bra standardutstyr er elektrisk justerbare speil, aircondition, tonede ruter, pollenfilter og lufttanker i aluminium.
Nye Stralis Euro 6 ? AT190S40/FP-D (Distribution) ? 18 tonn (19 tonn teknisk), langt f?rerhus, 6-sylindret 9-liters motor p? 400 hk, 12-trinns Eurotronic automatisert girkasse og full luftfj?ring.
Stralis Euro 6 har h?yt utstyrsniv? som standard, som blant annet omfatter: Ekstra n?r- og fjernlys, startsperre, LED lys, aircondition, elektrisk justerbare speil, Iveconnect 7? fargdisplay med innebygde funksjoner for radio og multimedia, automatisk assistanse-call, forberdt for navigasjon og fl?testyring med all maskinvare montert.
Nye Trakker (offroad) ? AT410T50 for sv?rt krevende kj?ring, 4-akslet, 32 tonn (41 tonn teknisk), langt f?rerhus, 6-sylindret motor 13 liter – 500 hk, 16-trinns Eurotronic automatisert girkasse med programmering for anleggskj?ring, forsterket fj?ring, Iveconnect 7? fargedisplay med innebygde funksjoner for radio oo multimedia, automatisk assistanse-call, forberedt for navigasjon og fl?testyring med all maskinvare montert.
Et typisk kjennetegn p? nye Trakker er robusthet, enkelhet og bra fremkommelighet i krevende terreng, kort og godt en arbeidshest som takket v?re sv?rt konkurransedyktig pris, tjener inn pengene raskt for bileieren.

Iveco er et selskap innenfor CNH Industrial N.V.-konsernet, en globalt ledende akt?r innenfor kapitalvaresektoren og som er notert p? New York Stock Exchange (NYSE: CNHI) og p? den italienske b?rsen Mercato Telematico Azionario (MI:CNHI). Iveco utvikler og produserer et bredt utvalg av lette, mellomtunge og tunge nyttekj?ret?y, anleggsmaskiner, busser for by- og linjetrafikk samt brannbiler, terrengbiler, kj?ret?y for det milit?re og sivilforsvaret, ved hjelp av de de mest moderne teknologier. Iveco har 27.000 medarbeidere i 160 land, samt ca. 5.000 salgskontorer og verksteder, hvilket garanterer teknisk support hvor som helst i verden.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy