Finalistene til ?rets Netthandelspriser er klare

Enklere liv, Get Inspired, N?stebarn og Stormberg kjemper om ? bli ?rets nettbutikk. Prisen skal deles ut under netthandelsdagene LOAD.14 den18. september, sammen med ?rets nykommer og ?rets cross border.
Strengere krav
Enklere Liv er en nettbutikk som tilbyr hjelpemidler i en rekke kategorier. Stormberg er en av landets mest kjente butikker for sports- og turt?y, og ble av folket k?ret til Folkets Nettfavoritt tidligere i ?r. Get Inspired tilbyr treningskl?r for kvinner, mens N?stebarn selger kl?r av ubehandlet ull. Vanligvis er det tre finalister, men fordi kandidatene var sv?rt jevne, er det i ?r fire.
? I ?r har vi strammet inn kravene til nettbutikkene vi har vurdert. Det er et krav at nettbutikken skal v?re tilpasset mobile enheter, da forbrukerne forventer dette. Med utbredelsen av smarttelefoner og nettbrett, er disse enhetene blitt veldig viktige orienterings- og kj?pskanaler for netthandel, sier konserndirekt?r Gunnar Henriksen, Posten Norge AS.
Han mener det har v?rt en veldig spennende prosess. Juryen har i sine vurderinger vektlagt alle delene av kundereisen ? s?k, valg av nettbutikk og produkt, betaling, levering og eventuell retur.
? I midten av august kommer samtlige finalister til Oslo for ? presentere sine bedrifter live foran juryen. Dette gjorde vi for f?rste gang i fjor, og det var sv?rt vellykket b?de for oss i juryen og for finalistene selv. Vi er sikre p? at vi finner tre verdige vinnere blant disse finalistene ogs? i ?r, sier Henriksen.
Uavhengig fagjury
??rets nykommer? gis til en nettbutikk som har eksistert i Imaksimalt tre ?r, der juryen mener vinneren viser stor innsatsvilje og potensial innen netthandel. Finalistene er barneutstyrsbutikken Babybanden, sykkelbutikken Dapper og Northsport, som selger sykler, sparkesykler og boards.
??rets cross border? g?r til en nettbutikk som opererer i minst tre europeiske land i Europa, inkludert Norge. Finalistene er Blivakker/Cocopanda, N?stebarn og Stormberg.
?rets Fagpris har ikke finalister og avsl?res p? LOAD.
Folkets nettfavoritt er den mest popul?re nettbutikken blant det norske folk. Prisen er allerede k?ret, og ble Stormberg, som f?r prisen p? LOAD.14.
Det er en uavhengig fagjury som st?r bak k?ringen, p? vegne av Bring.
Juryen har i ?r som i fjor best?tt av:
? Lillian Fjeld (Trygg E-handel), sertifiseringsansvarlig og tidligere nettbutikkgründer
? Trine Grung (Trine Grung AS), blogger og kursholder innen sosiale medier
? Nina Furu (Webgruppen), kursholder innen web og webinnhold
? Eivind Savio (Halogen), r?dgiver innen statistikk/analyse og web
? Hans-Petter Nyg?rd Hansen (Geelmuyden.Kiise), r?dgiver innen PR/kommunikasjon og vinner av Sosiale medier-prisen 2011
? Arild Liland, markedsdirekt?r divisjon E-handel, Posten Norge AS

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som utvikler og leverer helhetlige l?sninger innenfor post, kommunikasjon og logistikk i Norden. Konsernet m?ter markedet med to merkevarer, Posten og Bring. Posten betjener privatkunder i det norske markedet og har ansvaret for daglig postdistribusjon og det landsdekkende salgsnettet med over 1400 salgssteder i Norge. Bring retter seg mot bedriftskunder innen post og logistikk i Norden og best?r av forretningsomr?der med ulik spisskompetanse.

Authors

Related posts

Top