Ford topper listen over globale merkevarer med h?y milj?faktor

Ford har n? mottatt anerkjennelse for sin forpliktelse til b?rekraftig forretningsdrift og utvikling, med en 1. plass p? Interbrands 2014-lista over de 50 beste merkevarene med h?y milj?profil i verden. Bilprodusenten slo dermed fjor?rsvinneren Toyota og tungvektere som Johnson & Johnson, Coca-Cola og Microsoft.
Ford fikk topplasseringen for sin fremtidsrettede tiln?rming til milj?ansvarlig og b?rekraftig produksjon, st?rre ?penhet om hvordan virksomheten drives og for ? gj?re informasjon om produksjonen tilgjengelig for offentligheten. Fords fokus p? vann, ble fremhevet i selskapets nylig publiserte 15. ?rsrapport for b?rekraftig produksjon, avfallsreduksjon og milj?bevisste byggeteknikker bidro til selskapets plassering p? toppen av Interbrands liste.
– Vi setter stor pris p? ? bli utropt til det globale varemerke med h?yest milj?bevissthet i 2014, sier Robert Brown, leder for b?rekraftighet, milj? og sikkerhetskonstruksjon. – Hos Ford arbeider vi for ? utvikle produkter med h?yest mulig kvalitet for v?re kunder og samtidig produsere dem p? den mest mulig milj?messig ansvarlige m?ten uansett hvor i verden produksjonen finner sted. Denne prisen forteller oss at v?re omgivelser er enig i at vi gj?r det.
N?r Interbrand hvert ?r skal velge ut ?rets 50 beste globale gr?nne merkevarer starter de med listen som omfatter deres rapport for de 100 beste globale merkevarene. Merkevarer som kommer inn p? denne rangeringslisten har en global tilstedev?relse og har vist at de er bedrifter med h?y milj?bevissthet. Interbrand gjennomf?rer deretter omfattende forbrukerunders?kelser for ? fange opp allmennhetens oppfatning av merkets b?rekraftige eller milj?messige arbeidsmetoder, og sammenligner dette med milj?messige- eller b?rekraftighetsrelaterte data samlet inn og analysert av Deloitte Consulting LLP.
– Gjennom de siste ?rene har Ford vist seg ? v?re en foregangsbedrift p? dette omr?det, sier Jez Frampton, Interbrands globale leder. – B?rekraftighet er fullt ut integrert i Fords totale virksomhetsstrategi. P? den m?ten er selskapet i stand til raskt ? identifisere og reagere p? hvordan enhver side av driften virker inn p? milj?et og lokalsamfunnene der de har sine virksomheter. Fortsatt investering i alternative energikilder og drivstoffbesparende teknologier ? og ? l?re forbrukerne ? utnytte deres fordeler, vil v?re en n?kkel n?r det gjelder ? ytterligere forbedre Ford som merkevare over tid.
For ? se hele listen over de 50 beste globale gr?nne merkevarene for 2014, klikk her.
# # #

Om Ford Motor Company
Ford Motor Company er en global bilindustrileder basert i Dearborn, Michigan, USA, som produserer eller distribuerer biler p? over seks kontinenter. Med ca. 166.000 ansatte og 70 fabrikker p? verdensbasis inkluderer konsernet bilmerkene Ford og Lincoln. Konsernet leverer finansielle tjenester gjennom Ford Motor Credit Company. For mer informasjon vedr?rende Fords produkter, vennligst bes?k www.ford.no
Ford Europa er ansvarlig for ? produsere, selge og vedlikeholde Ford-merkede kj?ret?yer i 51 individuelle markeder og har ca. 66.000 ansatte. I tillegg til Ford Motor Credit Company inkluderer Ford Europas virksomheter Ford Customer Service Division og 22 produksjonsenheter, inklusive samarbeidsprosjekter. Den f?rste Ford-bilen ble sendt til Europa i 1903 ? samme ?r som Ford Motor Company ble etablert. Produksjon i Europa startet i 1911.

Authors

Related posts

Top