Biler

Nye Tourneo Courier er best i sin klasse p? drivstoffeffektivitet, plass og eksklusivt sikkerhetsutstyr

Ytterligere presseinformasjon om Tourneo Courier: http://www.tourneocourier.fordmedia.eu/
Nye Ford Tourneo Courier vil tilby familier med en aktiv livsstil klasseledende drivstoffeffektivitet, god plass og eksklusivt sikkerhetsutstyr n?r den kommer i salg v?ren 2014.
Tourneo Courier byr p? fremragende plass, deriblant 708 liters bagasjerom* med alle setene p? plass – 60 liter mer enn n?rmeste konkurrent ? og enkel tilgang til baksetene gjennom skyved?rer p? begge sider.
Modellen har ogs? klassens beste drivstoffeffektivitet b?de med diesel- og bensinmotor. Den 95-hesters 1.6-liters Duratorq TDCi-motoren bruker 0,37 liter/mil og slipper ut 97 g/km CO2**, og den prisvinnende 1.0-liters EcoBoost-motoren 0,52 liter/mil og 119 g/km CO2 ? 15% bedre enn n?rmeste konkurrent.
Nye Tourneo Courier setter en ny standard hva gjelder sikkerhetsutstyr der den som den f?rste i sin klasse tilbyr et omfattende system av kollisjonsputer, inklusive knekollisjonsputer og sidekollisjonsgardiner. I tillegg kommer avansert teknologi som dekktrykksoverv?kning. Stemmekontrollert Ford SYNC med N?dhjelpsassistanse – som automatisk kontakter redningstjenesten dersom bilen utsettes for en ulykke ? er ogs? standard.
– Nye Tourneo Courier har en sv?rt god plass innenfor rammen av et kompakt karosseri, sier Geir Haugaard, markedsdirekt?r hos den norske Ford-import?ren. – Unge familier ?nsker en bil som er smart og velutstyrt og samtidig praktisk, trygg og ?konomisk ? bruke ? og Tourneo Courier er nettopp det.
Eksepsjonell plass og praktiske egenskaper
Nye Tourneo Courier har i tillegg 97 mm mer takh?yde for dem som sitter foran enn dens direkte konkurrenter. Bak er det 67 mm mer takh?yde og 59 mm ekstra benplass.
Den fleksible bakre delen av bilen har 60/40-delte bakseter med en enkel mekanisme for ? vippe frem og felle sammen baksetene. Det gir 1.656 liter plass slik at bilen kan frakte med seg omfangsrikt sports- og campingutstyr. Tilgang til den bakre delen av Tourneo Courier er forenklet gjennom skyved?rer p? begge sider, som er 30 mm bredere enn dens direkte konkurrenter.
Tourneo Courier er ogs? f?rst ute i sin klasse med en smart, justerbar hattehylle over bagasjerommet med flere innstillingsh?yder.
Det som preger modellen er h?y materialkvalitet, utf?relse og praktiske detaljl?sninger og utstyr. Verdt og nevne er ogs? en rekke oppbevaringsrom ? blant annet en stor midtkonsoll med plass til A4-dokumenter og en mindre b?rbar datamaskin/nettbrett, et oppbevaringsrom under taket i full bredde og en skuff under det fremre passasjersetet.
Kundene kan ogs? bestille smarte teknologier som ryggekamera og navigasjon. Ford SYNC med AppLink er en teknologi som gj?r det mulig for sj?f?ren ? kontrollere apper p? sin smarttelefon med stemmekommandoer, og vil bli lansert senere i 2014.
Tourneo Courier leveres i to serier, den gunstig prisede Trend og den mer p?kostede Titanium. Titanium har som standardutstyr automatisk klimakontroll, cruisekontroll med hastighetsbegrenser, automatisk styring av frontlys og vindusviskere pluss 16-tommers syveikers lettmetallfelger, sotede sideruter og integrerte takskinner.
Gode kj?reegenskaper
Den nye modellen er basert p? Fords nyeste globale sm?bilplattform, som deles med blant andre Fiesta og B-MAX ? der understellet bidrar til fremragende komfort og smidige kj?reegenskaper.
Den nyeste elektriske servostyringsteknologien oppn?r presis og trygghetsskapende styring som ogs? reduserer drivstofforbruk og CO2-utslipp sammenlignet med et mer konvensjonelt hydraulisk system.
Tourneo Couriers h?yeffektive diesel- og bensinmotorer er tilgjengelig med manuelle girkasser, og drivstoffbesparende Auto-Start-Stop.
I tillegg til 1.6-liters dieselmotor og 1.0-liters EcoBoost bensinmotor kan kundene ogs? velge 1.5-liters 75-hesters dieselmotor 103 g/km CO2-utslipp og et forbruk p? 0,39 liter/mil. Serviceintervall for Tourneo Courier er 1 ?r/30.000 km ? avhengig av hva som inntreffer f?rst
Sikkerhetsutstyr den er f?rst i klassen med
Tourneo Courier har et bredt spekter av sikkerhetsutstyr som gj?res tilgjengelig for f?rste gang i denne klassen, inklusive sidekollisjonsgardiner, knekollisjonsputer, kollisjonsputer for begge passasjerene foran, setebeltep?minnelse for dem som sitter i baksetene, ISOFIX-fester for barneseter og dekktrykksoverv?king.
Dessuten inkluderer standard elektronisk stabilitetskontroll bakkestartassistanse, n?dbremsassistanse, antispinnsystem, hindring av velt og tilhengersleng (forutsetter fabrikkmontert tilhengerfeste).
Nye Tourneo Courier fullf?rer Fords program av Tourneo-modeller, som inkluderer Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect og Tourneo Custom.
Tourneo Courier har i Norge en startpris p? 227.000.
Ytterligere presseinformasjon om Tourneo Courier: http://www.tourneocourier.fordmedia.eu/
# # #
* Uten hattehylle
** Oppgitte tall for drivstofforbruk og CO2-utslipp er m?lt i henhold til tekniske krav og spesifikasjoner for nyeste EU-direktiv 715/2007. Resultatet vil kunne skille seg fra forbrukstall, fra andre deler av verden som f?lge av forskjellig kj?resykluser og forskrifter for m?ling. 1,6-liters dieselmotor utstyrt med Auto-Start-Stop og 100 km/t hastighetsbegrenser oppn?r 97g/km CO2 og 0,37 liter/mil.

Om Ford Motor Company
Ford Motor Company er en global bilindustrileder basert i Dearborn, Michigan, USA, som produserer eller distribuerer biler p? over seks kontinenter. Med ca. 166.000 ansatte og 70 fabrikker p? verdensbasis inkluderer konsernet bilmerkene Ford og Lincoln. Konsernet leverer finansielle tjenester gjennom Ford Motor Credit Company. For mer informasjon vedr?rende Fords produkter, vennligst bes?k www.ford.no
Ford Europa er ansvarlig for ? produsere, selge og vedlikeholde Ford-merkede kj?ret?yer i 51 individuelle markeder og har ca. 66.000 ansatte. I tillegg til Ford Motor Credit Company inkluderer Ford Europas virksomheter Ford Customer Service Division og 22 produksjonsenheter, inklusive samarbeidsprosjekter. Den f?rste Ford-bilen ble sendt til Europa i 1903 ? samme ?r som Ford Motor Company ble etablert. Produksjon i Europa startet i 1911.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy


Tagi: #Anders Embergsrud   #Bogdan Lis   #Hyundai Motor Norway   #Korea