Ford viser eksklusive Vignale-produkter inspirert av globale mote- og m?beltrender.

Ytterligere pressemateriell til bruk i saken; http://sidm2014.fordpresskits.com/enhanced.htm
Videoer; https://www.youtube.com/playlist?list=PLSDdJ-bq9Y1897f5PpAvNtqnwyEaqrUP8
I forbindelse med den store m?bel- og trendmessen Salone del Mobile i Milano har Ford introdusert Vignale Collection, en samling designl?sninger inspirert av selskapets kommende serie av Vignale-modeller.
I forbindelse med utstillingen ble det viste en helt ny Ford S-MAX Vignale Concept, som viser hvor Ford vil legge listen n?r det gjelder luksusutgaver av deres familiebiler. Samtidig ble det opplyst at en Ford Mondeo Vignale vil komme i salg i Europa i l?pet av 2015.
P? Salone del Mobile ble teppet trukket til side for Vignale Weekender – en luksuri?s reiseveske som nylig er tildelt designprisen iF Design. Vesken har designelementer fra Ford S-MAX Vignale Concept og Mondeo Vignale Concept, inklusiv den s?regne grillen, m?nsteret i de h?ndlagde setetrekkene og formen p? motorpanseret.
– En lidenskap for design er en del av Fords DNA, og ved ? plassere oss i sentrum av verdens mest prestisjetunge internasjonale arrangement for m?beldesign kan vi bli inspirert av kommende trender fra designverdenen, sier Barb Samardzich, som er operasjonell leder for Ford Europa.
P? fjor?rets utstilling i Milano var Ford den f?rste bilprodusenten som deltok p? Salone del Mobile med en samling som inkluderte en klokke, en stol og en lampe som gjenspeilet selskapets design-DNA og var klart p?virket av trender innen m?bler og mote.
– For ? finne den best mulige formen p? v?re biler henter vi inspirasjon fra et bredest mulig spekter av p?virkninger fra hele verden, ogs? utenfor bilens verden, sier Martin Smith, leder for designvirksomheten innen Ford Europa.
For ? hente inspirasjon benyttes Fords “fremtidsteam” i K?ln, som studerer trendene innen arkitektur, m?bler og moter. For eksempel er den nye Vignalefargen “Milano Grigio”, en juvellignende perlemorsfarge p?virket av rosemetallic-tonene i m?bler og motedesign som vises i Milano. Andre farger og former er inspirert av innslag p? m?bler ? inklusive kostbare sofaer med slanke og tidsriktige linjer med h?ndsydd l?r og perlemoroverflater.
– V?re kunder forventer at vi finner frem til nye tiln?rminger for design, som vil skille oss fra andre bilmerker, sier Erika Tsubaki, en sentral medarbeider i Ford Europss designavdeling. – Arrangementer som Salone del Mobile gj?r at vi m?ter nye idéer som gir inspirasjon for utvikling av fremtidige Ford-modeller, sier hun.

Om Ford Motor Company
Ford Motor Company er en global bilindustrileder basert i Dearborn, Michigan, USA, som produserer eller distribuerer biler p? over seks kontinenter. Med ca. 166.000 ansatte og 70 fabrikker p? verdensbasis inkluderer konsernet bilmerkene Ford og Lincoln. Konsernet leverer finansielle tjenester gjennom Ford Motor Credit Company. For mer informasjon vedr?rende Fords produkter, vennligst bes?k www.ford.no
Ford Europa er ansvarlig for ? produsere, selge og vedlikeholde Ford-merkede kj?ret?yer i 51 individuelle markeder og har ca. 66.000 ansatte. I tillegg til Ford Motor Credit Company inkluderer Ford Europas virksomheter Ford Customer Service Division og 22 produksjonsenheter, inklusive samarbeidsprosjekter. Den f?rste Ford-bilen ble sendt til Europa i 1903 ? samme ?r som Ford Motor Company ble etablert. Produksjon i Europa startet i 1911.

Authors

Related posts

Top