Coop sl?r et slag for hverdagen

Coop fortsetter suksessen med egne merkevarer. 17. februar kommer over 50 nye produkter i Coops butikkhyller, med ?hverdag? som viktig n?kkelord for sesongens satsning.

? Vi lanserer hverdagsprodukter i flere av Coops produktkategorier. Blant v?rens nyheter finner kundene en rekke fisk- og kj?ttprodukter, bakervarer b?de til frokost og til ?kaffen?, samt vaskemidler og hygieneartikler, forteller Hege T. Berg-Knutsen, ansvarlig for egne merkevarer i Coop.
Kampanjevarer i mindre pakninger
Coop har tidligere hatt suksess med 10-kronerspakninger p? kampanjer, og tilbyr ytterligere 9 popul?re hverdagsprodukter i sm? pakninger i februar. ? For mange husholdninger er standard pakninger for store til ? bruke opp p? en gang. Derfor tror vi at sm? pakker vil st?tte opp under m?let om mindre matsvinn, i tillegg til at de er snille mot lommeboken, sier Berg-Knutsen.
P? kampanjemenyen st?r flere middagsalternativer, deriblant ulike p?lsetyper, tradisjonsprodukter som lungemos og blodpudding, samt flere typer snitzel.
Nye br?dvarianter
En av de viktigste satsningene denne sesongen er de myke hvete- og havrebr?dene, i tillegg til pumpernickel – et m?rkt fullkornsbr?d med lang holdbarhet.
? Br?dmat er fortsatt viktig til frokost, lunsj og kveldsmat for nordmenn flest, og vi er opptatt av ? videreutvikle denne kategorien av v?re egne merkevarer, sier Berg-Knutsen.
Kompletterer juicy suksess
Coop lanserte sin Smak forskjellen juiceserie i fjor. Alle de fem juicevariantene havnet raskt p? topp 10 av bestselgerne i kategorien, og n? kompletteres juiceserien med Smak Forskjellen Eple.
? Eplejuice utgj?r 20 prosent av markedet, og vokser mer enn bestselgeren appelsin. Dette betyr at lanseringen har et enormt potensial. Lanseringen av eplejuice er viktig for videre juicesuksess, sier Berg-Knutsen.
Fett baconsalg
Nordmenn er storforbrukere av bacon, og n? relanserer Coop sine egne merkevarer innenfor baconkategorien.
? Kundene ettersp?r bacon skreddersydd for ulike behov. Derfor lanserer vi flere ulike baconvarianter og typer, for ? dekke forbrukernes behov og ?nsker, sier Berg-Knutsen.
Noe att?t til kaffen
Coop lanserer ogs? ?tte s?te nyheter i februar. Blant kaffesnadderet finner vi det popul?re bakverket brioche i to varianter, makroner, tre porsjonspakkede konditorvarer, Coop konfekt og Coop Änglamark Orange M?rk Sjokolade.

For n?rmere informasjon, vennligst kontakt:
Hege T. Berg-Knutsen, ansvarlig for egne merkevarer i Coop
Mob. 986 49 515/e-post [email protected]

Coop er en av fire store dagligvareakt?rer i Norge og driver i dag mer enn 800 dagligvarebutikker innenfor fem kjedekonsepter: Coop Obs!, Coop Extra, Coop Prix, Coop Mega og Coop Marked. Coop har ogs? 30 store byggevarehus og flere faghandelsprofiler. I tillegg til detaljhandel driver Coop eiendoms- og industrivirksomhet. Coop eies av kundene selv gjennom deres medlemskap i et av 109 samvirkelag. Per i dag har Coop 1,39 millioner medlemmer.

Authors

Related posts

Top