Nordic Choice Hotels lanserer 50 for Life for Filippinene

Nordic Choice og 171 hoteller g?r sammen om en innsamlingsaksjon til inntekt for ofrene etter tyfonen p? Filippinene. Gjennom kampanjen ?50 for life?, f?r gjestene tilbud om ? legge til 50 kroner p? regningen. Pengene g?r uavkortet til UNICEFs arbeid for de tyfonrammede p? Filippinene. Nordic Choice matcher det innsamlede bel?pet – og dobler dermed den totale summen til UNICEF.
– Behovene p? Filippinene er enorme. For oss har det v?rt viktig ? snu oss raskt og bidra der vi kan. Vi inviterer derfor til et spleiselag med v?re gjester og ansatte. Gjennom v?re hoteller i Norden gj?r vi det enkelt ? gi et lite, men viktig bidrag. Jo mer hotellene samler inn, dess mer gir ogs? Nordic Choice. Vi matcher bel?pet og dobler dermed den totale donasjonen, sier Torgeir Silseth, administrerende direkt?r i Nordic Choice Hotels.
? Vi er sv?rt glade for at Nordic Choice og deres gjester vil v?re med p? ? redde liv. Som hotellkjede n?r de ut til mange potensielle st?ttespillere og gj?r det mulig for oss ? enda hjelpe flere av barna som er rammet av tyfonen. Det er viktig at ogs? n?ringslivet tr?r til n?r katastrofen rammer og behovet for hjelp er stort, sier Bernt G. Apeland, generalsekret?r i UNICEF Norge.
Kampanjen iverksettes umiddelbart, og vil p?g? i fire uker p? samtlige 171 hoteller i Norden. Ogs? Nordic Choice sine 12 000 medarbeidere f?r mulighet til ? bidra ved ? skjenke en timel?nn til kampanjen. Pengene g?r til UNICEFs n?dhjelpsarbeid p? blant annet Filippinene.
– Vi har samarbeidet med UNICEF i mange ?r. Vi vet at deres arbeid gj?r en forskjell og at hjelpen kommer fram. De bidrag som vi og v?re gjester samler inn g?r til livreddende arbeid, som medisiner, mat, rent vann og hygieneartikler til rammede barn og deres familier, sier Silseth.
Gjennom tilsvarende kampanjer i samarbeid med UNICEF, har Nordic Choice, gjester og ansatte tidligere bidratt med totalt 500 000 kroner til de sultrammede p? Afrikas Horn i 2011 og 600 000 til ofrene etter jordskjelvet p? Haiti i 2010.
Nordic Choice Hotels er Nordens st?rste hotellkonsern med 171 hoteller og 12 000 medarbeidere i Skandinavia og Baltikum. Selskapet markedsf?rer kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 15 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er milj?sertifisert etter ISO 14001.

Authors

Related posts

Top