SkiStar AB: SkiStar storsatsar p? barnekonsept – Sn?mannen Valle inntar fjellene

Kvalitative og unike opplevelser som skaper magi, minner og tar barnas skiopplevelse til et helt nytt niv?. Det er bakgrunnen til at sn?mannen Valle n? inntar fjellverdenen og flytter inn p? SkiStars reisem?l i Sälen, ?re, Vemdalen, Hemsedal og Trysil. ? V?rt barnekonsept bygger p? et unikt innhold og et verdigrunnlag som danner grunnlaget for en r?d tr?d i kommunikasjonen, sier Mathias Lindström, markeds- & salgsdirekt?r SkiStar AB.
Satsing p? barnekonsept blir bare mer og mer vanlig i turistn?ringen og m?teindustrien, ikke minst i USA. SkiStar tilh?rer en av de f?rste forretningsvirksomheter i Sverige som virkelig t?r ? satse stort p? dette relativt unge markedsfenomenet. Bak barnekonseptet til SkiStar, der sn?mannen Valle st?r i fokus, finner vi Stockholmsbedriften True Stories. For ? lykkes med et barnekonsept kreves troverdighet i kommunikasjonen.
– Alle konseptene v?re bygger p? historiefortelling. Det inneb?rer at vi bygger en hel verden av fortellinger som barna kan leve seg inn i, forteller Fredrik Magnusson, administrerende direkt?r hos True Stories.
Lanseres til jul
Lanseringen av Valle kommer til ? skje i god tid f?r jul, n?r SkiStars reisem?l i Sverige og Norge er fullbookede med familier som feirer julen til fjells.
? ?rets jule- og nytt?rsperiode byr p? langfri og vi venter mange gjester, fremfor alt barnefamilier. Det blir et perfekt premieretidspunkt for Valle, sier Mathias Lindström. ? I disse dager bygger vi Valles arenaer i skianleggene, og p? nye skistar.com lanseres Valle-webben i l?pet av de n?rmeste dagene. Vi merker allerede n? stor interesse for Valles Vinteruker som er i ukene 12 og 13. I disse ukene f?r barna et par spesialdesignede Valleski med seg hjem, fortsetter Lindström.
For hele familien
Strategien er ? ha et konsept som tiltrekker seg hele barnefamilien, inklusive mor og far.
? Ved ? lansere og utvikle Vallekonseptet tilfredsstiller vi de h?ye kravene til v?re yngste gjester. Med Vallemansretten og barnas rett til ? ha verdens beste skiferie st?r s? klart barna i sentrum. Men hele oppholdet skal v?re slik tilrettelagt at det blir enkelt, bekvemt og morsomt for hele familien. Og som vi alle vet ? glade barn gir forn?yde foreldre, sier Lindström.

Maskot og profilprodukt
I sentrum av konseptet st?r karakteren Valle. Han er til stede som en maskot som barna kan bli kjent med og klemme p? i bakken, som en grafisk karakter og gjennom forskjellige tilleggsprodukter.
26 nye attraksjoner
I konseptet om Valle inng?r det ogs? forskjellige opplevelser. 26 nye attraksjoner skal lanseres i l?pet av vinteren p? de fem destinasjonene. Det blir alt fra show til underholdning i bakken, konkurranser, lekerom og mye mer.
Kontaktinformasjon for mer informasjon:
Fredrik Magnusson, administrerende direkt?r True Stories
+46 70 87 52 50, [email protected]
Mathias Lindström, markeds- & salgsdirekt?r SkiStar AB
+46 76 125 62 92, [email protected]
Kort om SkiStar:
SkiStar AB (publ), hvis B-aksjer er noterte p? Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, eier og driver skianlegg p? alpindestinasjonene Sälen, ?re og Vemdalen i Sverige samt Hemsedal og Trysil i Norge, samt Hammarbybacken i Stockholm. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 29 % og totalt i Skandinavia 41 %. Kjernevirksomheten er alpin skikj?ring med gjestens skiopplevelse i sentrum. ?vrige virksomheter er losjiformidling, skiskole og skiutleie.

Authors
Top