Stormberg ?rets nettbutikk i Norge

Brillespesialisten ExtraOptical stakk av med prisen som ?rets nykommer, mens elektronikkgiganten Komplett ble vinner av prisen ?rets Cross Boarder. Prisene ble delt ut under logistikk- og netthandelsdagen LOAD.13 torsdag den 19. september.
Unikt konsept
Juryen er meget imponert over Stormberg. Nettbutikken har et konsept som snakker b?de til magen, hjertet, hodet og lommeboka. Vinneren klarer kunsten ? kombinere et bredt spekter av kvalitetsvarer til en fornuftig pris med et stort sosialt engasjement, ekthet og full ?penhet rundt det de leverer, p?peker juryen.
? Stormberg.no er en nettbutikk som utnytter alle kanaler til fulle, og har klart ? f? til en s?ml?s integrasjon mellom nettbutikk, fysisk butikk og sosiale medier. I dag finnes ingen over og ingen ved siden n?r det gjelder retur- og garantil?sninger. I tillegg viser Stormberg et sterkt samfunnsmessig engasjement, sier konserndirekt?r for e-handel i Posten, Gunnar Henriksen.
– Vi er stolte og glade over ? vinne denne prisen, spesielt siden v?rt samfunnsengasjement ble trukket fram, sa Eirek Gullv?g og Hege Nilsen Ekberg, som representerte Stormberg under prisutdelingen.
Ut av Norge
Stadig flere nettbutikker satser ogs? utenfor Norge fordi netthandelen er grensel?s. ?rets Cross Boarder er en pris som g?r til en norsk nettbutikk som har klart ? etablere seg i ett eller flere andre europeiske land. Mange utenlandske butikker etablerer seg i Norge, men f? norske g?r ut. Det ?nsker Bring ? oppmuntre til. Vinneren Komplett har vist hvordan dette kan gj?res, og baner vei for andre norske butikker som vil satse utenfor landets grenser.
Vinnerne av ?rets Nettbutikk og ?rets Cross Border vil ogs? bli p?meldt til neste ?rs Global Ecommerce Awards, som vil g? av stabelen i Barcelona, Spania, v?ren 2014.
Tr?ndersk nykommer
Ogs? ?rets nykommer retter blikket mot utlandet, og har alt etablert seg i seks europeiske land. Med ExtraOptical vil gründerne fra Tr?ndelag tilby mannen i gata et godt alternativ med en pris juryen beskriver som revolusjonerende. Vinneren gir kundene valgfrihet p? betaling og leverer varene rett hjem i kundenes postkasser. Enklere kan det ikke bli.
Den fjerde prisen som ble delt ut p? LOAD. 13 var Folkets nettfavoritt. NetOnNet ble alt tidligere i ?r k?ret som vinner av den prisen, basert p? antallet stemmer fra det norske folk.
Tidligere vinnere:?rets nettbutikk:
2012 Clas Ohlson
2011: Ipet.no
2010: Stormberg.no
2009: HM.com
2008: Storogfin.no
2007: Komplett.no
2006: Komplett.no
2005: Elkj?p.no
?rets nykommer:
2012: Shavecare.no
2011: Vaho.no
2010: Makestyleshop.no
2009: Ginatricot.com
2008: Bleieboden.no
2007: Papirloftet.no
2006: Fashion Village (fess.no)
?rets innovasjonspris:
2012: Tretti.no
2011: Epla.no
2010: Elefun.no
2009: Motehus.no
2008: Elefun.no
Ytterligere informasjon:
Postens pressetelefon 951 48 000
Juryen:
Nina Furu ? Webgruppen
Hans Petter Nygaard Hansen?Geelmuyden. Kiese
Trine Grung?Trine Grung AS
Eivind Savio ? Metronet
Lillian Fjeld?Trygg E-handel
Arild Liland ? Bring

Pressekontakt: +47 95 14 80 00
(d?gn?pen telefon – bare for henvendelser fra media)
Sentralbord: +47 23 14 90 00
Mandag – fredag: 0800 – 1600, L?rdag: Stengt
G? til Kundeservice Posten her
G? til Kundeservice Bring her

Authors

Related posts

Top