Hyundai introduserer ny og romslig i10

Den nye generasjonen Hyundai i10 tilbyr komfort og sikkerhetsutstyr p? linje med biler i segmentet over, og har best plass i sin klasse. Her er de aller f?rste bildene av den nye minibilen.
Hyundai i10 er en splitter ny A-segment bil, som lanseres fem ?r etter at forgjengeren ble introdusert. Den nye generasjonen viser at Hyundai har gjort store fremskritt i minibilsegmentet, med funksjoner man typisk finner i st?rre biler. Et rikt utstyrsniv?, god plass og bra funksjonalitet forbundet med fin design, raffinerte kj?reegenskaper og lavt innvendig st?yniv?, setter nye niv?er for Hyundais begrep ?true value?.
H?y komfort og sikkerhetsutstyr
Kj?pere av den nye generasjonen i10 blir tilbudt et h?yt komfortniv? og mye sikkerhetsutstyr. Utstyr som automatisk klimakontroll, oppvarmet skinnratt og cruise control med hastighetsbegrenser gir f?lelsen av ? sitte i en st?rre bil. Sikkerhetsfunksjonene inkluderer elektronisk stabilitetskontroll (ESP) og kollisjonsputer som ogs? innbefatter sidegardiner foran.
Lengre, bredere og lavere
Nye Hyundai i10 er 80 millimeter lengre, 65 millimeter bredere og 50 millimeter lavere enn sin forgjenger, og f?r dermed klassens st?rste benplass og lastekapasitet. Passasjerene i for- og baksetet nyter godt av en kombinert benplass p? 1890 millimeter, mens bagasjerommet har vokst med mer enn ti prosent, til 253 liter med alle setene p? plass.
Den nye generasjonen i10 er basert p? en helt ny plattform med fem millimeter lengre akselavstand, samtidig som bakdemperne er flyttet for ? gi mer presis hjulkontroll p? alle typer underlag. Bedre kj?redynamikk og lavere st?yniv? gir en opplevelse n?rmere B-segmentet.
Dynamisk eksteri?r og moderne interi?r
Sjefdesigner Thomas Bürkle og hans europeiske designteam har laget en dynamisk form p? eksteri?ret ved ? bruke ?fluidic sculpture?, Hyundai Motor Companys designfilosofi, for ? synliggj?re den nye bilens atletiske proporsjoner og gener?se utvendige dimensjoner. Det dynamiske eksteri?ret forsterkes av et moderne interi?r med god kvalitetsf?lelse p? materialene.
I likhet med 95 prosent av Hyundais biler solgt i Europa, er den nye generasjonen i10 designet og
utviklet p? Hyundais teknologisenter i Rüsselsheim, Tyskland. Dette er den f?rste Hyundai?en i A-segmentet som blir bygget i regionen.
Produksjonsstart i september
Produksjonen av bilen starter i september, p? Hyundais fabrikk i Ízmit, Tyrkia. ?rlig produksjonskapasitet p? fabrikken, som allerede bygger Hyundais B-segmentbil i20, ?ker til 200.000 biler, noe som f?rer til en st?rre investering i infrastruktur i regionen. N?r den nye generasjonen i10 kommer i salg, vil 90 prosent av Hyundais biler solgt i Europa v?re bygget i regionen.
Den nye generasjonen Hyundai i10 kan tas i ?yesyn p? bilmessen i Frankfurt, “Internationale Automobil-Ausstellung” (IAA), i september 2013.
Tre eksteri?rbilder og pressemeldingen i engelsk versjon er vedlagt. Ytterligere informasjon kommer i forkant av IAA.

Hyundai Motor Company i Korea er verdens fjerde st?rste bilprodusent med 90.000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med rundt 6.000 forhandlere. I Norge har selskapet 67 forhandlere, og har solgt over 80.000 biler siden merket kom til landet i 1992.
Vedlagte filer
PDF-dokument

Authors

Related posts

Top