Biler

Kinesiske kunder skal fristes med ny Ford Escort Concept

En av de store overraskelsene p? Auto Shanghai 2013, den viktigste bilutstillingen i Kina, var lanseringen konseptbilen Ford Escort.
Ford Escort Concept viser blant annet hvor viktig C-klassen er i Kina. 25% av alle biler som selges der h?rer til i denne klassen med Ford Focus som klar ener ? en posisjon som bidro til at den i fjor gikk inn p? plassen som verdens mest kj?pte bilmodell.
Ford Escort Concept bygger p? suksessen til Focus, men er samtidig en helt ny type kompaktmodell, utviklet for helt andre kundegrupper. Begge preges av h?y kvalitet, sikkerhet og drivstoffeffektivitet, men mens Focus innfrir kravene til dem som vil ha sportslig kj?reglede og mye avansert teknologi, retter Ford Escort Concept seg mot kunder som verdsetter god plass, funksjonalitet og eleganse.
– Ved ? lytte til v?re kunder i Kina har vi utviklet Ford Escort Concept for ? innfri behov som eksisterende kompaktbiler ikke gj?r, sier Jim Farley, leder for Fords globale avdeling for markedsf?ring, salg og servicemarked. ? Dette er kresne, moderne familier som krever kompromissl?s funksjonalitet, kvalitet, sikkerhet og kj?reegenskaper,
Enkel, elegant og harmonisk design
Fords erfaring i C-klassen med Focus ga verdifulle retningslinjer for formgivningen av Ford Escort Concept. Samtidig viste markedsunders?kelsene at mange kinesiske kunder vil ha en elegant bil, men den m? ikke fremst? j?lete eller pretensi?s og den m? dekke behovene til en livsform som nesten alltid inkluderer familie og venner. Dermed blir god plass et avgj?rende kriterium for valg av bil for store kundegrupper i Kina.
Ford Escort Concept videref?rer Fords globale front men har en mer oppreist grill og forlengede frontlykter ? formet for ? ligne p? lykketallet I Kina, som er 8.
Escort Custom er nok et signal om hvilke betydning det kinesiske bilmarkedet har for Ford, der de innen 2015 skal lansere 15 nye kj?ret?y.
C-klassen i Kina best?r av ca. 5,5 millioner enheter pr. ?r, alts? tilsvarende det samlede bilmarkedet i Tyskland og Storbritannia. Dette viser ogs? hvor viktig en bil som Escort Concept vil v?re for ? tiltrekke seg de C-klassekundene som ikke f?ler at Ford Focus fullt ut dekker deres behov.

Om Ford Motor Company
Ford Motor Company er en global bilindustrileder basert i Dearborn, Michigan, USA, som produserer eller distribuerer biler p? over seks kontinenter. Med ca. 166.000 ansatte og 70 fabrikker p? verdensbasis inkluderer konsernet bilmerkene Ford og Lincoln. Konsernet leverer finansielle tjenester gjennom Ford Motor Credit Company. For mer informasjon vedr?rende Fords produkter, vennligst bes?k www.ford.no
Ford Europa er ansvarlig for ? produsere, selge og vedlikeholde Ford-merkede kj?ret?yer i 51 individuelle markeder og har ca. 66.000 ansatte. I tillegg til Ford Motor Credit Company inkluderer Ford Europas virksomheter Ford Customer Service Division og 22 produksjonsenheter, inklusive samarbeidsprosjekter. Den f?rste Ford-bilen ble sendt til Europa i 1903 ? samme ?r som Ford Motor Company ble etablert. Produksjon i Europa startet i 1911.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy