Biler

Ny Ford Transit Custom gir mer eleganse og funksjonalitet til klassen for 1-tonns varebiler

Nye Ford Transit Custom f?r sin globale lansering p? nyttekj?ret?yutstillingen i Birmingham, med helt nytt niv? innen funksjonalitet, eleganse og sj?f?rappell i klassen for 1-tonns nyttekj?ret?y.
Transit Custom er en helt ny generasjon 1-tonns varebiler, og markerer et viktig steg i Fords forpliktelse om ? fornye hele sitt nyttekj?ret?yprogram innen 2014.
Med dristig ny design, personbilinspirert interi?r og fremragende dynamiske kj?reegenskaper tar Transit Custom m?l av seg til ? ta en st?rre del av dette markedet med en bredere appell til profesjonelle h?ndverkere og mindre n?ringsvirksomheter.
Den nye modellen har ikke gitt slipp p? noen av de legendariske sterke Transit-egenskapene og verdiene, der klasseledende lastekapasitet er kombinert med imponerende styrke og slitestyrke og attraktive eierkostnader blant annet som f?lge av klassens beste drivstoff?konomi.
– Transit Custom er et fullstendig nytt 1-tonns kj?ret?y fra Ford, sier Stephen Odell, styreformann og adm. direkt?r for Ford of Europe. – Dette er en elegant og moderne varebil som kundene vil v?re stolt over ? ha parkert utenfor sin virksomhet, samtidig som den har de profesjonelle egenskapene som man forventer av en Transit.
– Lanseringen av denne nye serien markerer starten p? en omfattende endring av Fords globale nyttekj?ret?yserie. Med flere nye modeller som st?r klar for lansering i de kommende m?nedene vil 2012 bli et spennende ?r for v?r nyttekj?ret?yvirksomhet.
Med en full serie av varebiler og kombimodeller vil nye Transit Custom komme i salg i Europa og andre globale markeder senere i 2012.
Dristig nytt utseende
Nye Transit Custom er umiddelbart gjenkjennelig p? det dristige nye eksteri?ret med den samme dynamiske karakteren som Fords personbiler skapt med formspr?ket Kinetic Design.
– Kundene ?nsker at bilen deres skal avgi et moderne og profesjonelt inntrykk, og nye Transit Custom fyller den oppgaven, sier Paul Campbell, Ford of Europes sjefsdesigner. – Vi har gitt kj?ret?yet et elegant og moderne utseende som vil bli satt pris p? av n?ringsvirksomheter av alle st?rrelser.
– Det er fortsatt en Transit, s? det overlegne praktiske varerommet er fortsatt p? plass, men med mer sportslig holdning og skulderlinjer skaper Transit Custom et kraftigere og nytt inntrykk.
Kinetic Design-signaturene bidrar til ? gi Transit Custom dens unike karakter, inklusive den dristige trapesformede grillen, sterke og muskul?se skulderlinjer og tydelige hjulbuer.
Fra salgsstart vil Transit Custom kunne leveres med kort akselavstand (SWB – total lengde 4,97 meter) og lang akselavstand (LWB – total lengde 5,34 meter) slik at kundene kan velge den st?rrelsen p? lasterommet som best dekker deres virksomhets behov.
Klasseledende lastekapasitet
Bak det elegante eksteri?ret forblir den nye modellen tro mot Transit-arven ved ? tilby klasseledende lastekapasitet og et antall innovative utstyrsdetaljer i varerommet.
I tillegg til ? tilby lastevolum som overg?r dens n?rmeste konkurrent (6,0 m3 SAE), har varerommet p? Transit Custom blitt optimalisert for ? tilby mer plass og mer bekvemmelighet enn dens konkurrenter. N?kkelegenskaper og innovasjoner inkluderer:
Optimalisert skillevegg- og vareromutforming gj?r det mulig for modellen med kort akselavstand ? frakte tre Euro-paller lastet opp til minst en meters h?yde
Lasteluke i skilleveggen ?pner opp for ? laste gjenstander med en lengde p? opptil tre meter, som r?r og stiger som kan fraktes trygt inne i bilen.
Klasseledende bredde mellom hjulkassene muliggj?r frakt av plater p? 244 x 122 cm liggende flatt p? gulvet, eller st?ende langs veggen dersom det er mer hensiktsmessig
Klasseledende h?yde og bredde p? skyved?rene p? siden gir enklere lasting og lossing
Takgrindsystem som er s?ml?st integrert i taket, og kan l?ses ut n?r det er behov. N?r det ikke er i bruk kan tverrbjelken raskt felles ned, med redusert luftmotstand og drivstofforbruk som resultat. Med takgrinden nedfelt holdes ogs? bilens h?yde under to meter (med unntak av 330-serien) Reposisjonerte surrekroker og festepunkter lokalisert p? karosserisidene gj?r at gulvet forblir uten hindringer for enklere lasting og rengj?ringGulvplate tilbyr ?kt levetid og enklere rengj?ring For ? gi kundene nyttelastalternativer fra 600 til 1400 kg er Transit Custom tilgjengelig med flere totalvekter.
Enest?ende sj?f?rappell
Transit Custom bringer med seg et nytt niv? av personbilorientert sj?f?rappell til denne kj?ret?yklassen, med nytt interi?r, avanserte teknologier og fremragende kj?redynamikk.
Den moderne, sj?f?rfokuserte cockpiten har et skulpturert instrumentpanel som kombinerer et elegant utseende med smarte oppbevaringsplasser for papirer, mobiltelefon og flasker. Sj?f?rkomforten er betydelig forbedret gjennom en f?rerplass med omfattende justeringer ? inklusive 30 mm mer bevegelse bakover for h?ye sj?f?rer ? og fireveis regulering av rattet .
P? plass bak rattet kan sj?f?ren hente opp et bredt spekter av sj?f?rassistanseteknologier som ogs? er tilgjengelig Fords nyeste personbiler, inklusive:
SYNCTM kommunikasjonssystem ? for stemmestyring av mobiltelefon og musikkanlegg som er tilkoblet kj?ret?yet
N?dhjelpassistanse ? aktivert av SYNCTM. Dette prisvinnende nye utstyret vil automatisk kontakte redningstjenesten uten inngripen av dem som sitter i bilen dersom det skjer en ulykke, og blant annet gi informasjon om bilens posisjon
Ryggekamera ? viser det som skjer bak bilen i f?rerhusspeilet
Filskiftevarsler og F?reroppmerksomhetsoverv?kning ? de nyeste sj?f?rassistanseteknologiene, som varsler sj?f?ren dersom systemet oppdager at kj?ret?yet utilsiktet beveger seg ut av sin egen kj?rebane, eller at sj?f?ren begynner ? bli trett bak rattet
Transit Customs sterke f?rerappell forsterkes av dynamiske egenskaper og ytelser som er presist tilpasset for ? gjenspeile den samme naturlige og lettkj?rte karakteren som kundene verdsetter i Fords personbilserier.
For ? oppn? dette har ingeni?rene gjort den nye globale 1-tonnplattformen mye stivere og sterkere ? der vridningsstivheten er ?kt med hele 37 % ? noe som merkes b?de p? kj?reegenskaper og st?yniv?.
N?ye innstilling av komponentene i hjuloppheng, fj?ring og styring har gitt en betydelig forbedret kj?rekomfort sammen med mer presise og kvikke kj?reegenskaper. Som nye Ford Focus har ogs? Transit Custom den nyeste elektroniske stabilitetsprogram-teknologien med dynamisk kurvekontroll for forbedret veigrep og stabilitet.
Den stivere strukturen sammen med omfattende anstrengelser for ? eliminere u?nsket st?y og vibrasjoner gjennom hele kj?ret?yet, har resultert i lite st?y for sj?f?ren ? der taleoppfattelsen i f?rerhuset er forbedret med 9 %.
For ? maksimere beskyttelsen av de som befinner seg i kj?ret?yet er Transit Customs karosseristruktur optimalisert med ultrah?ystyrke Boron-st?l for f?rste gang i en Transit. Totalt er over 40 % av karosseriet laget av h?ystyrke eller ultrah?ystyrke st?l, som har resultert i et sterkt og lett karosseri som gir en h?y grad av kollisjonsbeskyttelse.
Det nye kj?ret?yet har ogs? et forbedret passivt beskyttelsessystem med mulighet for ? bestille kollisjonsgardiner for forsetepassasjerene i tillegg til kollisjonsputer foran sj?f?r og passasjerer og setemonterte sidekollisjonsputer. Som p? Fords nyeste personbiler er det tatt i bruk en rattstamme som bidrar til ? redusere belastningen p? hode og bryst ved en h?yhastighetsfrontkollisjon.
Tradisjonelle Transit eierkostnader og holdbarhet
Som alle Fords nyttekj?ret?yer med Transit-emblemet er nye Transit Custom utviklet for ? gi eksepsjonelt lave eierskapskostnader og holdbarhet.
Lave brukskostnader starter med klasseledende drivstoff?konomi fra den forbedrede utgaven av Fords 2,2-liters Duratorq TDCi dieselmotor. Tilgjengelig i HK-klassene 100, 125 og 155 har denne momentsterke og reaksjonsvillige kraftpakken Auto-Start-Stop som standard, og gir et kombinert drivstofforbruk p? 0,66l / mil og 174 g/km CO2-utslipp, en reduksjon p? 8 % i forhold til utg?ende Transit-utgaver.
Reduksjon av de totale driftskostnadene var en h?yt prioritert oppgave gjennom hele utviklingsprosessen, med n?kkelfaktorer som minimalisert vedlikehold, 12-?rs garanti mot gjennomrusting og det lengste serviceintervallet i klassen p? 2 ?r/50.000 km.
For ? sikre legendariske Transit-styrker har nye Transit Custom v?rt gjennom Fords ultrakrevende nyttekj?ret?ytesting og holdbarhetsstandarder.
Selv f?r modellen kommer i salg har den tilbakelagt en distanse p? 5 millioner kilometer, inklusive minst 400.000 km med Transit-kunder. N?kkelkomponenter og systemer er testet til yttergrensene: for eksempel har d?rene gjennomg?tt et intensivt regime p? 250.000 slamresykluser, som er tre ganger mer krevende enn Fords tilsvarende tester for personbiler.
En ny generasjon Ford nyttekj?ret?yer
Lanseringen av Transit Custom markerer neste trinn i en komplett fornyelse av Fords globale nyttekj?ret?yserier fram mot 2014.
Ford vil presentere st?rre Transit-modeller med h?yere nyttelast senere i 2012. Produksjonen av nye Transit Custom vil starte mot midten av 2012 ved Fords fabrikk i Kocaeli i Tyrkia, og den kommer i salg senere i ?r.
Om Ford Motor Company
Ford Motor Company er en global bilindustrileder basert i Dearborn, Michigan, USA, som produserer eller distribuerer biler p? over seks kontinenter. Med ca. 166.000 ansatte og 70 fabrikker p? verdensbasis inkluderer konsernet bilmerkene Ford og Lincoln. Konsernet leverer finansielle tjenester gjennom Ford Motor Credit Company. For mer informasjon vedr?rende Fords produkter, vennligst bes?k www.ford.no
Ford Europa er ansvarlig for ? produsere, selge og vedlikeholde Ford-merkede kj?ret?yer i 51 individuelle markeder og har ca. 66.000 ansatte. I tillegg til Ford Motor Credit Company inkluderer Ford Europas virksomheter Ford Customer Service Division og 22 produksjonsenheter, inklusive samarbeidsprosjekter. Den f?rste Ford-bilen ble sendt til Europa i 1903 ? samme ?r som Ford Motor Company ble etablert. Produksjon i Europa startet i 1911.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy