Biler

Goodyear utvider Omnitrac-serien for blandet bruk

Goodyear lanserer 14 nye dekk i seriene Goodyear Omnitrac MSS II og MSD II med lastebildekk for blandet bruk. Vanligvis til bruk p? kj?ret?yer som kj?res b?de p? vei og i terreng, for eksempel p? byggeplasser, avfallsdeponier og grustak. Seriene dekker n? alle de viktigste dimensjonene og omfatter varianter med Duraseal-teknologi, som hindrer tap av lufttrykk ved punktering.
Dekkene i Goodyear-seriene Omnitrac MSS II og MSD II er beregnet p? henholdsvis styre- og drivaksler, og begge har Omnitrac Max-teknologi som kombinerer de nyeste materialene og designelementene, inkludert skademotstandige slitebanematerialer, robuste stammekonstruksjoner og optimerte slitem?nstre. Resultatet er utmerket kj?relengde b?de p? og utenfor veien, i tillegg til overlegent veigrep sammenlignet med forgjengerne[1]. Dekkene har brede slitebaner for bedre potensiell kj?relengde, beskyttelse mot stein, egenskaper mot at m?nsteret fylles opp med gj?rme og gode muligheter for regummiering for bedre fl?teeffektivitet. Forbedringene i slitem?nsteret gir ogs? bedre bremseegenskaper og redusert st?yniv?. Skadebeskyttelse er kritisk for dekk som brukes under t?ffe forhold for ? hindre kuttskader og punkteringer som kan f?re til at stammene ikke kan regummieres.
Den nye, optimerte stammekonstruksjonen gir skademotstand og god holdbarhet og dermed gode muligheter for regummiering. Forbedret kj?relengde og skademotstand, motstand mot korrosjon, mindre “vekst” og mer robust konstruksjon med det sterkt rift- og aldringsmotstandige slitematerialet, spesialutviklet ytre slitebanemateriale, dediserte beltematerialer og sv?rt t?yelig stammemateriale. Dette betyr bedre p?litelighet, mindre inaktiv tid og bedre ?konomi.

DURASEAL-TEKNOLOGI
Goodyears unike, patenterte og innovative Duraseal-teknologi er tilgjengelige i enkelte av dekkene i Omnitrac MSS II- og MSD II-serien. Hvis en gjenstand p? opptil 6 mm i diameter penetrerer slitebanen, vil forseglingen i Duraseal-laget i slitebanepakken hindre at luft slipper ut, selv om gjenstanden fjernes. Det betyr at kj?ret?yene fortsatt kan brukes selv om dekket er penetrert, slik at man kan unng? kostbar inaktiv tid. Det kan ogs? hindre dekkene fra ? brukes med for lavt lufttrykk, som er en av de vanligste ?rsakene til dekkskader.
OMNITRAC MSS II
Goodyear Omnitrac MSS II styrehjulsdekk har en bred slitebane med en “slal?m”-midtlinje og solide skulderribber. Beskyttelse mot steinpenetrering kombinert med en dobbel sporvinkel gir bedre motstand mot steingjennomtrenging og bedre selvrensing av sporene. Dette betyr bedre kj?relengde, forbedret bremsing b?de p? vei og i terreng og bedre skademotstand. Slitem?nsteret, som har fire eller fem ribber avhengig av dimensjon, har en spesiell sporavstand som reduserer veist?y. Omnitrac MSS II oppfyller st?ykravene og kravene i RR EU-forordning 661 (innf?res i 2012).
OMNITRAC MSD II
Kj?relengde er hovedfordelen med utformingen av Goodyear Omnitrac MSD II, i tillegg til redusert rullemotstand, som gir lavere drivstoffutgifter, samt redusert st?yniv?. Omnitrac MSS II oppfyller ogs? st?ykravene og kravene i RR EU-forordning 661 (innf?res i 2012).
Goodyear Omnitrac MSD II drivhjulsdekk har ogs? en bred slitebane for bedre kj?relengde. Blant andre egenskaper kan nevnes en massiv midtribbe som gir bedre sliteegenskaper. Denne ligger mellom kontinuerlig ?pnende spor vinklet mot skuldrene for bedre selvrensing. Veigrepet i gj?rme er forbedret takket v?re kantforskyvningen p? skulderblokkene. Akkurat som p? Omnitrac MSS II gir den spesielle sporavstanden mindre veist?y.
DEKKDIMENSJON
For ? fylle ut serien med dekk for blandet bruk har Goodyear lansert en ny dekkdimensjon. 325/95R24 er slangel?st og motstykket til 12.00R24 med metriske m?l. Det nye dekket har en ?kt lastekapasitet p? 500 kg per aksel sammenlignet med 12.00R24.
Nye dimensjoner:
12R22.5 MSS II TL
12R22.5 MSD II TL
12.00R20 MSS II TT
12.00R20 MSD II TT
275/70R22.5 MSS II TL
265/70R19.5 MSS II TL
12.00R24 MSS II TT
12.00R24 MSD II TT
325/95R24 MSS II TL
325/95R24 MSD II TL
385/65R22.5 MSS II TL
385/65R22.5 MSS II Duraseal TL
295/80R22.5 MSS II TL
295/80R22.5 MSD II TL II

Andre tilgjengelige dimensjoner:
315/80R22.5 MSS II
315/80R22.5 MSD II
315/80R22.5 MSS II Duraseal
315/80R22.5 MSD II Duraseal
13R22.5 MSS II
13R22.5 MSD II
13R22.5 MSS II Duraseal
13R22.5 MSD II Duraseal
385/55R22.5 MSD II (superdrivdekk for enkeltmontering)
495/45R22.5 MSD II (superdrivdekk for enkeltmontering)

Alle dekkene kan m?nsterskj?res og regummieres.
[1] Data beregnet av Goodyear Innovation Center 2009/2010

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer ?tte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic best?r av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter. Goodyear har omtrent 70,000 ansatte og produserer sine produkter p? mer enn 60 anlegg i 25 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av h?ykvalitets- og ultrah?ykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har f?rt til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskj?ring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du g? til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du g? til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.
Vedlagte filer
Word-dokument

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy


Tagi: #Anders Hagen   #Nansens Plass   #Statoil Bryn   #Statoil Forus