Biler

Ford lanserer Europas mest drivstoffgjerrige familiebil og klasseledende sm?bil

P? den internasjonale bilutstillingen i Frankfurt, som starter i neste uke, vil Ford lansere ECOnetic Technology b?de med klasseledende Focus ECOnetic og Fiesta ECOnetic dieselmodeller. I tillegg vises Focus med en tresylindret EcoBoost bensinmotor.

ECOnetic Technology er et avgj?rende element i Fords forpliktelse om ? ta lederrollen hva gjelder drivstoff?konomi i sine respektive klasser, og samler Fords mest drivstoffeffektive drivlinjer og teknologier i en felles serie av biler som vil b?re merket ECOnetic Technology ? og gj?re dem lettere tilgjengelig og mer synlige for kundene.

ECOnetic Technology-initiativet inneb?rer lanseringen av Fords innovative serie av drivstoffgjerrige biler som bidrar til lave CO2?utslipp fra et stigende antall Ford-biler i Europa, og ECOnetic Technology-merket vil gradvis bli tatt i bruk p? alle Ford-modeller som har klasseledende drivstoff?konomi.

Ford Focus drevet av den nye 3-sylindrede EcoBoost ? som ogs? vises i Frankfurt ? er den f?rste bensindrevne motoren i ECOnetic Technology-serien, og det vil komme flere bensindrevne modeller etter hvert.

Serien vil ogs? bli utvidet med Focus Electric, C-MAX Hybrid, og C-MAX Energi i henholdsvis 2012 og 2013.

70% vil ha ECOnetic Technology
Tilsammen vil ca 50 % av Fords biler solgt i andre halvdel av 2012 v?re ECOnetic Technology-modeller ? en andel som forventes ? stige til rundt 70 % i l?pet av 2013.

Disse kj?ret?yene vil bli drevet av f?lgende sparsommelige motorer: 1-liters eller 1,6-liters EcoBoost eller 1,6-liters TDCi dieselmotor eller tilsvarende dieselmotorer for v?re nyttekj?ret?y. De fleste ECOnetic Technology-kj?ret?yene vil ha Auto Start Stop og Smart Regenerativ Lading, og mange vil ha drivstoffbesparende utstyr som Aktiv Grill-lukker.

Focus ECOnetic og Fiesta ECOnetic
Ford presenterer i dag ogs? Europas mest drivstoff?konomiske familiebil ? den nye Focus ECOnetic ? og en drivstoffgjerrig ny Fiesta ECOnetic. Begge har klasseledende CO2-utslipp og drivstofforbruk.

Focus ECOnetic, som lanseres p? den internasjonale bilutstillingen i Frankfurt 13. september, er den mest drivstoff?konomiske familiebilmodellen som er tilgjengelig, med et imponerende lavt CO2-utslipp p? 89g/km og et forbruk p? bare 3,4 liter/100km ? lavere enn noen av dagens bensin-, diesel- eller hybriddrevne familiebiler i C-klassen i Europa.

Ford vil ogs? vise en tilsvarende drivstoffgjerrig Fiesta ECOnetic, med et CO2-utslipp p? bare 87 g/km og et forbruk p? 3,3 liter/100km. Det gj?r den til klasseleder og en av de mest drivstoffeffektive bilene p? europeiske veier. Begge biler kommer i salg i Europa neste ?r.

B?de Fiesta og Focus ECOnetic har et antall andre virkemidler som senker CO2-utslippet, som er standard p? de fleste modellvariantene i de nye Fiesta og Focus-seriene. Disse omfatter:

? Elektrisk servostyring
? Lavfriksjons motor- og girkasseolje
? Dekk med lav rullemotstand
? Lavspent drift av tilbeh?r
? Termisk styringssystem for optimalisert oppvarming av motoren
Om Ford Motor Company
Ford Motor Company er en global bilindustrileder basert i Dearborn, Michigan, USA, som produserer eller distribuerer biler p? over seks kontinenter. Med ca. 166.000 ansatte og 70 fabrikker p? verdensbasis inkluderer konsernet bilmerkene Ford og Lincoln. Konsernet leverer finansielle tjenester gjennom Ford Motor Credit Company. For mer informasjon vedr?rende Fords produkter, vennligst bes?k www.ford.no
Ford Europa er ansvarlig for ? produsere, selge og vedlikeholde Ford-merkede kj?ret?yer i 51 individuelle markeder og har ca. 66.000 ansatte. I tillegg til Ford Motor Credit Company inkluderer Ford Europas virksomheter Ford Customer Service Division og 22 produksjonsenheter, inklusive samarbeidsprosjekter. Den f?rste Ford-bilen ble sendt til Europa i 1903 ? samme ?r som Ford Motor Company ble etablert. Produksjon i Europa startet i 1911.

Similar Posts