Hyundai med internasjonal lansering i Norge

Billedtekst: Hyundai i40 i Larviks gater
Hyundai har invitert 400 europeiske journalister fra 28 land og flere hundre internasjonale storkunder og forhandlere til Larvik de neste ukene. Anledningen er selskapets nye modell i40 som skal konkurrere mot blant annet Ford Mondeo, VW Passat og Toyota Avensis.
– Hyundai i Europa sl?r p? stortromma og har invitert alle sine viktigste forbindelser i Europa til ? oppleve lange norske sommerkvelder, sier PR-sjef Morten Brusletto hos den norske import?ren. Selskapet skal ha base p? Farris Bad i over to uker mens de tar i mot bes?ket. – Den nye i40 er sv?rt viktig for Hyundais videre utvikling i Europa. Det er f?rste gang Hyundai lanserer en stor stasjonsvogn i det s?kalte D-segmentet. Det selges mange slike biler i Norge og for en stor, seri?s bilimport?r er det viktig ? ha et tilbud i denne klassen, sier han. Hyundai har funnet omr?det rundt Larvik perfekt for pr?vekj?ring av den nye bilen. Landskapet og veistandarden byr p? stor variasjon, noe som er viktig n?r man skal bli kjent med en ny bil. -Vi hos Hyundai i Norge er sv?rt stolt av ? v?re vertskap for dene milep?len i selskapets historie, sier Brusletto.
Den rimeligste utgaven av bilen starter p? 275.000,- kroner og i tr?d med Hyundais strategi kan bilene leveres med masse utstyr , som f.eks. oppvarmet ratt, filskifte-varsler og panorama soltak. – Hyundai har som m?l ? levere utstyr man vanligvis finner i premium biler til en overkommelig og akseptabel pris, og denne bilen er et eksempel p? det, sier Brusletto.
Hyundai Motor Company i Korea er verdens femte st?rste bilprodusent med ca 78.000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med ca 6.000 forhandlere. I Norge har selskapet ca. 65 forhandlere og har solgt over 70.000 biler siden merket kom til landet i 1992.

Authors

Related posts

Top