Nye m?nstre og dimensjoner for Goodyear TreadMax

Goodyear TreadMax, premiumkvalitets regummierte dekk for lastebiler, utvider utvalget til totalt 10 m?nstre med til sammen 20 ulike dimensjoner. De seks nye m?nstrene omfatter tilhengerdekk, dekk til blandet bruk og bykj?ringsdekk.
TreadMax-regummiering utf?res bare p? Goodyears premiumstammer og med de samme materialene som brukes i de nye Max-teknologidekkene de replikerer. Dette forlenger ikke bare levetiden for Goodyears nyeste Max-teknologidekk, det gir ogs? fordeler n?r det gjelder kj?relengde og drivstoff?konomi. Goodyear TreadMax-dekk har de samme egenskapene som nye dekk i tillegg til at de reduserer innvirkningen p? omgivelsene. Kort sagt reduserer Goodyear TreadMax-dekk driftskostnadene samtidig som de er bedre for milj?et.
?Regummiering er en viktig del av dekkadministrasjonen hvis en transport?r ?nsker ? minimere kostnadene og maksimere kj?reegenskapene?, sier Hubert Moquet, direkt?r for regummieringsavdelingen hos Goodyear Dunlop EMEA. ?For maksimal ?konomisk effektivitet b?r Goodyear Max-teknologidekk brukes og s? m?nsterskj?res n?r de er slitt ned til anbefalt grense. N?r slitasjegrensen er n?dd for andre gang, returneres stammene til oss for regummiering som TreadMax-dekk. De regummierte dekkene vil ha omtrent samme kj?relengde som det nye dekket, og kan m?nsterskj?res p? nytt. Dermed blir levetiden for det nye dekket i praksis doblet, og i mange tilfeller er det mulig med videre regummiering og m?nsterskj?ring. Det er ikke bare egenskapene som sikrer god kj?relengde og lavt drivstofforbruk beholdes, det er bra for milj?et ogs?.
?De nye produktene vi lanserer og den ekstra kapasiteten vi har f?tt med det nye anlegget i Wittlich, betyr at ikke bare kan vi produsere flere dekk, vi kan ogs? dekke et langt st?rre utvalg av bruksomr?der, s? som dekk for blandet bruk og bykj?ring.? Tidligere bestod TreadMax-utvalget av LHD II- og RHD II-drivdekk for lang- og regionaltransport samt MCA-universaldekk og MCD-drivdekk for bykj?ring. Det nye, st?rre utvalget omfatter LHT II-tilhengerdekk for langtransport, 17,5- og 19,5-tommers RHD II-dekk for regionaltransport og MSD II-drivdekk for blandet bruk.
TreadMax produseres som varm regummiering, som ligner veldig p? prosessen med ? produsere nye dekk. Det er en prosess som g?r fra bead til bead. Materialene i slitebane og sidevegger erstattes med nye materialer, og dekket herdes i en presse. TreadMax brukes bare p? Goodyear Max-teknologistammer. Disse inspiseres n?ye for skader og testes med den nyeste innen laserteknologi f?r de blir presisjonsraspet. Gummien til den nye slitebanen og sideveggene festes forsiktig f?r dekket plasseres i formen og regummieringsprosessen fullf?res. Goodyears regummieringsteknologi gjenskaper geometrien og fotavtrykket fra det nye dekket n?yaktig. De nye slitem?nstrene er de samme som p? dekkene som regummieres, og har derfor de samme egenskapene og fordelene. N?r prosessen er fullf?rt, blir hvert dekk trykktestet og unders?kt grundig.
Goodyears m?l er ? produsere et regummiert dekk som er helt likt det nye dekket n?r det gjelder utseende, kj?reegenskaper og p?litelighet.
TreadMax-dekkene er utstyrt med Goodyears Max-teknologi med nyskapende materialblandinger og slitem?nstre samt den nyeste stammekonstruksjonen. Dette gir egenskaper som setter standarder for bransjen med utmerket drivstoff?konomi og kj?relengde kombinert med sv?rt godt veigrep p? v?tt underlag.
De spesielle materialblandingene og bruken av de nyeste teknologiene i stamme og konstruksjon f?rer til lav rullemotstand, lang kj?relengde og god holdbarhet, noe som gir lavere kostnader per kilometer og bedre fl?teeffektivitet. Med andre ord forbedret drivstofforbruk i forhold til andre regummierte dekk, og derfor reduserte utslipp og lavere driftskostnader.

TreadMax-serien (nye dekk er understreket)
Langtransport
Driv
TM LHD II 295/80R22.5 152/148L
315/80R22.5 156/150L
315/70R22.5 154/150L
295/60R22.5 150/147K
315/60R22.5 152/148L
Henger
TM LHT 375/50R22.5 156K
TM LHT II 385/65R22.5 160K (tilgjengelig fra 3. kvartal 2011)
385/55R22.5 160K (tilgjengelig fra 3. kvartal 2011)
Regionaltransport
Universalplassering
TM RHS II 295/80R22.5 152/148L.
Driv
TM RHD II 22.5 295/80R22.5 152/148L
315/80R22.5 156/150L
315/70R22.5 154/150L
TM RHD II 17.5/19.5 215/75R17.5 126/124M (tilgjengelig fra 3. kvartal 2011)245/70R19.5 136/134M (tilgjengelig fra 3. kvartal 2011)265/70R19.5 140/138M (tilgjengelig fra 3. kvartal 2011)
Blandet bruk (vei/terreng)
Driv
TM MSD II 315/80R22.5 156/150L (tilgjengelig fra 2. kvartal 2011)13R22.5 156/150G (tilgjengelig fra 4. kvartal 2011)

Bykj?ring
Universalplassering
TM MCA 275/70R22.5 148/145J
Driv
TM MCD 275/70R22.5 148/145J
TM MCD 455/45R22.5 166J (tilgjengelig fra 2. kvartal 2011)
Regummiering anses av Goodyear som en vesentlig del av et dekks levetid. Goodyear-dekk kan m?nsterskj?res i sitt f?rste og andre liv, noe som betyr til sammen fire liv. Stammer med Max-teknologi er spesielt utviklet for sin robusthet og skademoststand for ? sikre at de under normale omstendigheter egner seg for f?rsteklasses regummiering.
TreadMax-dekkene vil bli produsert p? Goodyears nye anlegg i Wittlich i Tyskland samt p? regummieringsanleggene i Riom i Frankrike og Wolverhampton i Storbritannia, som nylig har gjennomg?tt et st?rre investeringsprogram med det nyeste av h?yteknologisk utstyr.

Om Goodyear
Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. De har cirka 69 000 ansatte og produserer sine produkter p? 57 anlegg i 23 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider med ? utvikle f?rsteklasses produkter og tjenester som setter standarden for bransjen b?de n?r det gjelder teknologi og resultater.
Goodyear Dunlop Europe?s utvalg av dekk for kommersielle kj?ret?yer og busser omfatter mer enn 400 ulike dekktyper i i overkant av 55 dimensjoner. Mange av verdens ledende produsenter av kommersielle kj?ret?yer monterer dekk fra Goodyear som standarddekk, inkludert DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania og Volvo. Goodyear leverer ogs? dekk til alle de st?rste tilhengerprodusentene. Med Fleet First, som omfatter servicenettverket TruckForce, ServiceLine held?gns veiassistanse, Mobility, FleetOnlineSolutions administrasjonssystem p? Internett og Goodyear Retread Technologies, leverer Goodyear det st?rste utvalget av tjenester i bransjen.
Du finner mer informasjon om Goodyear og deres produkter p? www.goodyear.no.
Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer ?tte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic best?r av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter. Goodyear har omtrent 70,000 ansatte og produserer sine produkter p? mer enn 60 anlegg i 25 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av h?ykvalitets- og ultrah?ykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har f?rt til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskj?ring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du g? til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du g? til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.
Vedlagte filer
Word-dokument

Authors

Related posts

Top