Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 – Ny teknologi gir kortere bremsestrekning

Goodyears nye generasjon UHP-dekk (Ultra High Performance), Eagle F1 Asymmetric 2, im?tekommer forbrukernes mest presserende behov: kraftig forbedret bremsestrekning n?r de trenger det som mest. Det nye dekket lanseres med den revolusjonerende ActiveBraking-teknologien, som forkorter bremsestrekningen med opptil tre meter.
ActiveBraking-teknologien i de nye Eagle F1 Asymmetric 2-dekkene gir forbedret veikontakt under bremsing og derfor betydelig kortere bremsestrekninger p? b?de t?rt og v?tt underlag ? et bevis p? Goodyears kontinuerlige engasjement og innsats for ? forbedre trafikksikkerheten.
Eagle F1 Asymmetric 2 er det nyeste dekket i Goodyears serie av UHP-sommerdekk. Det er et dekk som er utviklet for ? overg? de h?ye forventningene den overveldende suksessen med forgjengeren, Goodyear Eagle F1 Asymmetric, f?rte til. Dette dekket fikk h?yeste anbefaling og ble utpekt som vinner i flere uavhengige tester av eksperter og magasiner over hele Europa rett etter lanseringen, inkludert h?yeste poengsum i det finske magasinet Tuulilasi, de britiske magasinene Evo og Autocar og tyske Powercar og Auto Zeitung.
Bedre forberedt p? det uventede ? med ActiveBraking-teknologi.
ActiveBraking-teknologien i nye Eagle F1 Asymmetric 2 ?ker st?rrelsen p? flaten som er i kontakt med veien under bremsing. Mens konvensjonelle dekkblokker viser liten eller ingen endring under bremsing, har blokkene p? Eagle F1 Asymmetric 2 en spesiell utforming som gj?r at de f?r st?rre overflate og dermed ?ker kontaktflaten mellom dekk og vei. Den st?rre kontaktflaten gir bedre veigrep, som igjen f?rer til kortere bremsestrekninger.
I tillegg til ActiveBraking-teknologien kommer den nye materialblandingen i slitebanen, som gir bedre veigrep p? v?te veier med sin unike blanding av motorsportharpiks, polymerer med stor molekylvekt og sv?rt h?yt silikainnhold.
Forbedrede egenskaper p? t?rt underlag: presisjon i h?ndtering og styring med eksepsjonelle bremseegenskaper.
Det nye Eagle F1 Asymmetric 2 har en beltestamme som bidrar til ?kt dreiestivhet, noe som som merkes i forbedret styrepresisjon, bedre kj?reegenskaper og bedre bremsning p? t?rre veier.
Det nye slitebanematerialet, som har et sv?rt h?yt innhold av en ny silikakvalitet, gir overlegent veigrep som f?rer til enda st?rre forbedringer i kj?re- og bremseegenskaper p? t?rt underlag.
Dekkenes lave vekt bidrar ogs? til bedre egenskaper p? t?rt underlag, siden kj?ret?yets uavfj?rede masse reduseres slik at dekket kan f?lge veioverflaten bedre.
TÜV gir sin tilslutning: kortere bremsestrekning p? v?te og t?rre veier.
Eagle F1 Asymmetric 2 har gjennomg?tt omfattende tester hos den uavhengige testorganisasjonen TÜV SÜD Automotive p? testbaner i Frankrike og Tyskland i desember 2010. Dekkets testresultater var bemerkelsesverdig gode, med tre meter kortere bremsestrekning p? v?t vei sammenlignet med gjennomsnittsresultatet for de tre ledende konkurrentene det ble testet mot. Da Eagle F1 Asymmetric 2 hadde stanset fullstendig opp, hadde de testede konkurrentene fremdeles en gjennomsnittsfart p? 24 km/t.2
Dekket gjorde det ogs? bra p? bremse- og h?ndteringstester p? t?rt underlag, hvor det stanset to meter tidligere enn gjennomsnittet for de tre ledende konkurrentene. P? t?rr vei ble de testede konkurrentene m?lt til gjennomsnittlig 24 km/t p? stedet der Eagle F1 Asymmetric 2 hadde stanset fullstendig opp.2
Testen hos TÜV SÜD Automotive bekreftet ogs? at Eagle F1 Asymmetric 2 har f?rsteklasses rullemotstand i sin kategori, 7 % bedre enn konkurrentene .
Redusert drivstofforbruk og lavere CO2-utslipp.
Nye Eagle F1 Asymmetric 2 er ogs? utstyrt med Goodyears anerkjente FuelSaving-teknologi, som sikrer redusert drivstofforbruk og lavere CO2-utslipp.
Goodyears ingeni?rer har v?rt spesielt opptatt av tre omr?der:
? Minimal dekkvekt med mindre gummi og optimal dekkonstruksjon gir redusert varmegenerering og rullemotstand.
? En ny silikakvalitet ytterst p? overflaten bidrar til redusert varmegenerering.
? Aerodynamisk design p? sideveggene gir betydelig lavere luftmotstand og bidrar dermed til ? minimere energitapet ytterligere, spesielt i h?yere hastigheter.
Lavere st?yniv?
Eagle F1 Asymmetric 2 gir jevn og stille kj?ring. Dekkets optimerte blokkdesign og optimerte 4-frekvensserie med 64 blokker p? utsiden og 72 blokker p? innsiden bidrar til ? redusere st?yniv?et.
Bedre kj?relengde
Dekkets dataoptimerte hulromsform og slitebanestivhet gir jevnt trykk og jevn fordeling av stivhet over hele fotavtrykket, og dermed bedre kj?relengde for dekket.
Stort utvalg av dimensjoner
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 er tilgjengelig i 29 popul?re dimensjoner.
I 2012 vil det komme ytterligere 21 dimensjoner p? markedet.
1. Sammenlignet med gjennomsnittet for tre ledende konkurrenter. Bremsetrekning p? v?t vei fra 80 km/t til 20 km/t, bremsestrekning p? t?rr vei fra 100 km/t til 0 km/t, m?lt av TÜV SÜD Automotive i desember 2010. Dekkdimensjon: 255/40R19. Testbil: Audi A7. Sted: Mireval (Frankrike) og Garching (Tyskland). Rapport nr. 76244706-1.
Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer ?tte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic best?r av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter. Goodyear har omtrent 70,000 ansatte og produserer sine produkter p? mer enn 60 anlegg i 25 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av h?ykvalitets- og ultrah?ykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har f?rt til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskj?ring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du g? til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du g? til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.
Vedlagte filer
Word-dokument

Authors

Related posts

Top