Biler

Kaffekoppen som minner deg om bilbeltet

Bilde: Vegdirekt?r Terje Moe Gustavsen og administrerende direkt?r i Statoil Norge Dag Roger Rinde, med den nye Statoilkoppen.
Flere bilder finnes her
Statoilkoppen 2011 blir kampanjekanal for Statens vegvesens bilbeltekampanje. Det er f?rste gang Norges mest utbredte kaffekopp tas i bruk som kommunikasjonsmiddel rettet mot norske bilister. Om lag 650 000 nordmenn har Statoilkoppen i bilen.
Kaffekoppene blir preget med de velkjente bildene av noen som holder rundt hverandre p? samme m?te som et bilbelte, og oppfordringen “husk bilbelte”.
– Bilbeltekampanjen er viktig, den er godt mottatt og sv?rt profesjonelt gjennomf?rt, og vi er glade for ? kunne bidra til ?kt sikkerhet for norske bilister. Vi tror dette vil ha effekt p? mange, og vi tror kundene v?re vil sette pris p? det, sier administrerende direkt?r Dag Roger Rinde i Statoil Norge as.
Statoil har f?tt flere foresp?rsler fra akt?rer som vil eksponeres p? koppen, men samarbeidet med Statens vegvesen er det f?rste i sitt slag. Verken Statoil eller Vegvesenet betaler penger for samarbeidet.
– Vi vet at bilbelte redder liv, sier vegdirekt?r Terje Moe Gustavsen. ? Selv om de fleste er flinke til ? bruke bilbelte har likevel mer enn 40 prosent av de drepte i bilulykker ikke brukt belte. Vi m? stadig v?re tilstede for ? gi p?minnelser om bilbeltebruk og er sv?rt forn?yde med at Statoil n? retter oppmerksomheten mot bilbeltebruk.
I tillegg til synliggj?ringen p? Statoilkoppen lanserer Statoil og Statens vegvesen Facebooksiden “Bilbeltel?ftet”, der brukere publikum blir oppfordret til ? avlegge livslangt l?fte om bruk av bilbelte. M?let er ? f? minst 100 000 nordmenn til ? avlegge l?ftet.
Fakta om bilbeltebruk:
I perioden 2005-2008 hadde 43 % av de drepte i bilulykker ikke brukt bilbelte
91,9 % av bilf?rerne bruker bilbelte i tettbygd str?k.
95,3 % av bilf?reren bruker bilbelte utenfor tettbygd str?k
88 prosent av drosjesj?f?rer bruker bilbelte
54 prosent av passasjerer oppgir at de bruker bilbelte i meget stor grad, 17 prosent i stor grad
Fakta om Statoilkoppen:
Lansert f?rste gang i 2003. Cirka 650 000 nordmenn har ?rets kopp i bilen.
Man kan kj?pe ny kopp for 149 kroner eller 2011-lokket for 99 kroner, deretter kan innehaveren fylle varm drikke uten ? betale i ett ?r p? Statoilstasjoner over hele Norge.
Kunder som vil skifte kopp kan levere den gamle til gjenvinning p? alle Statoilstasjoner i Norge.
Flere bilder finnes her
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Statoil Norge: Informasjonssjef P?l Heldaas, mobil 970 79 763
Statens vegvesen: kommunikasjonsr?dgiver Bjarte Skaugset, mobil 480 54 270

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy